torsdag 28 augusti 2008

Önskvärda mänskliga möten??

Omdöme och självinsikt är svåra saker. Kombinationen är rent ovanlig. Idag när jag åkte in till stan och jobbet hamnade jag i rulltrappan bakom en mycket välmatad dam som var klädd i extremkort kjol. Den var vad min morbror skulle ha kallat "Rena Vagnhärad" dvs. Trosa nästa!

Det kanske är en åldersfråga, men jag tycker inte det är så kul att damer exponerar sig på det viset i en rulltrappa, framför allt inte om man står bakom. Jag klev snabbt förbi. Oj, så pryd.... Jo, kanske eller så handlar det om stil. Hon var säkert på väg till jobbet, antagligen en jättetrevlig och vänlig kvinna i sina bästa år, men omdömet i klädval?? Såg å andra sidan en annan kvinna klädd i Odd Molly-kläder, lite folklore och snyggt. Riktigt tjusigt! Modet utvecklas verkligen nu. Det är kul!

4 kommentarer:

Pia sa...

Vad roligt..att läsa om en Man som tycker till om en sådan sak..att du dessutom har koll på Odd Molly leder ju till ännu mera plus-poäng.. Jaa jag skrattar för mig själv nu, men det är ovanligt ju.. När jag dessutom läser om dina reflektioner gällande förhållanden och annat så blir det ännu mera bonus.. Spännande..och annorlunda.. I like..

Peter Midas sa...

Tack Pia! Jo, jag är nog rätt kul... Fast det får man ju inte ens våga viska i vassen. Särskilt om man heter Midas.

Vill du ha lite kul så kolla min samling om Fröken G. Där finns det underligheter....

Pia sa...

Jag läste..alla inlägg om Fröken G.. det är svårt med kärlek..men också helt underbart.. Har jag för mig iallafall..man lär sig en himla massa, om sig själv, och om andra..brukar jag trösta mig med, men det jag verkligen jobbar på, är att fortsätta våga.. Det blir fel ibland, och jobbigt, men det är då jag känner att jag lever..och jag vill leva..med hela mig..inte bara sådär "mellan-mjölksaktigt", utan passionerat..och det innebär att ta risker..vilket du verkar göra, och det är ngt jag uppskattar hos andra..

Peter Midas sa...

Pia: Jo, det är så riktigt, man lär sig om sig själv.Vilken nytta det gör kan man ju alltid diskutera. Kärleken blir besvärlig när den är omtumlande och pendlar mellan himmel och helvete som den kan göra med originella personer. Det är jätteviktigt att våga men också att vara sann mot sig själv. Vilket bra uttryck du använde: "mellanmjölksaktigt"