torsdag 20 mars 2008

Utmanad av Meningsfull

För 5år sedan
Jobbade jag i ett urtrist industriområde och hade jättetråkigt! En dag fick jag bara nog! Bestämde mig direkt för att bryta mig ur bolaget och startade nuvarande företag. Jag läste mycket, skrev dagbok varje dag och jag spelade gittarr och piano nästan varje dag. Mina barn var 4 resp 7 och stora killen skulle börja skolan till hösten.

För 10 år sedan
var jag VD på ett bolag där två övriga delägare inte förstod framtiden. Det gick upp och det gick ner och det var ganska turbulent. INställda löneutbetalningar ett antal gånger. Vi hade haft två missfall och började fundera på adoption. Processen startade och vi jobbade hårt med detta. Vi köpte en tomt och jag ritade vårt nuvarande hus ett par mil norr om Stockholm. Barnamodern läste tyska på universitetet och hade ett helvete med knäppa lärare. Stor personlig kris. Det gick ändå bra tack vare enorm arbetsinsats. Husbygget kom igång och det stod färdigt 1998 i december.

För 15 år sedan
flyttade barnens mor hem från Frankrike där vi träffats ett år tidigare. Vi bodde på Södertörn och jag arbetade i Skärholmen. Vi reste varje år till Frankrike, Tysklad eller England. Det fanns något som vi brukade kalla för vinter. Vi flyttade upp till nuvarande ort och det var som att komma hem. Jag bodde där 1977 - 1980.

För 20 år sedan
Fanns jag i en annan relation. Jag veckopendlade mellan Småland och Södertörn och hade mycket jobbigt. Många resor och en ansträngd relation som var svår att utveckla. Vi åkte skidor i fjällen varje vinter och reste mycket till Frankrike, Skottland och England. En härlig tur till Norge också! Läste mycket Strindberg och ägnade massor av tid till mitt fotolabb. Spelade i storband!


Denna utmaning går vidare till http://animamea.blogspot.com/ och till http://resanmotljuset.blogspot.com/

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kollade på länken som du skrivit till min blogg, och hamnade någon helt annanstans.
Min adress är http://animamea.blogg.se

Anonym sa...

Men jag tar upp utmaningen så gott det går....