fredag 8 februari 2008

Föräldramöten...... Piaget igen

Igår var det föräldramöte i skolan.Man talar om hur man syr tomtar, hur man skall sätta en knapp i sitt fodral till flöjten, hur en massa små praktiska frågor skall lösas. Aldrig, aldrig under mina år som förälder har jag hört att det diskuteras pedagogik eller undervisning som sådan. Så igår tog jag mig friheten att prata lite om Jean Piaget, vilket mina trogna läsare vet är en husfilosof för mig. Vi pratade om katt-metoden och andra faktiskt lite mera avancerade saker som har direkt påverka på undervisningen. Och se! Det finns ett intresse att prata om detta vilket skolan troligen inte trott tidigare. Vi skulle behöva få en duvning i undervisningsteknik och barns själsliga utveckling. Med det är väl inte PK, förstås! Då kan ju vissa kunna mera än andra vilket vore ruskigt! Vi skall ju kunna lika lite allihop och gud nåde dig om du visar att du har något att bidra med som gränsar till vetenskap. Du blir garanterat utfryst!!

Inga kommentarer: