fredag 14 september 2007

Tagga ner!!, sa min vän!



Vi arbetar, stressar, pratar, kan, lägger oss i saker vi egentligen inte skulle behöva bry oss om. Allt detta gör att vi blir delaktiga i saker som vi inte har med att göra och som vi egentligen inte bryr oss om. Det kan vara ett sätt att visa att vi finns, att legitimera vår existens, både för andra och för oss själva. Min underbarastevän under 2007, Gabriella, såg detta hos mig och sa de förlösande orden: "Tagga ner Piter!" Det är det bästa råd jag någonsin fått av en vän, hela min livssituation förändrades och min attityd till vänner, arbete och till mig själv förändrades under en process över sommaren. Det krävdes visserligen en del bra böcker för att komma vidare. Se övriga inlägg om detta! Ta detta till dig du också och luta dig tillbaka. Läs en god bok och strunta i det som sker runt omkring, hetsa inte upp dig över att andra har fel eller beter sig som idioter. Du väljer själv om du skall bli irriterad och "Tagga upp" eller om du skall strunta i det eftersom det inte är personligt mot dig själv. Tack Gabi, det var det bästa du gjorde under 2007. Tyvärr var du själv upptaggad över öronen och trots ett mjukt yttre fylld av taggar, frustration och prestige. Att leva som man lär är inte lätt och projektioner är ruskiga. Tyvärr förlorade jag din kärlek genom detta! Det var himla onödigt och fruktansvärt smärtsamt för oss båda. Jag älskade dig oerhört mycket!! Tragiskt!Det gäller att våga och tro, inte veta. Därför kanske du själv skulle ta och tagga ner, det är ju så att man gärna projicerar saker på andra som man ogillar hos sig själv!



Inga kommentarer: