tisdag 4 september 2007

S/S Storskär...

I somras tog vi hela företaget på en tur ut på havet med S/S Storskär. Vi hade sittning kl 20.30 och jag gick runt på olika ställen i båten med en bok som jag kommenterat här på bloggen: Kvinnor som tänker för mycket! Tre gånger blev jag tillfrågad av grupper av män i 40-årsåldern vad det var för intressant bok. Tre gånger berättade jag och tre olika diskussionsgrupper uppstod. Jag gick runt och lyssnade, det var en fantastisk upplevelse. Boken tände en krutdurk. Det blev en fantastisk resa! Men varför är det så, beror det på den dåliga sommaren och att vi har för mycket negativt tänkande i oss. Hu, så hemskt, jag tycker synd om alla andra so liksom jag har det knepigt med relationerna. Hypertänkande kan fördärva en relation mycket effektivt! Det börjar med ett tonläge i ett ord och slutar med omedelbar skilsmässa!!!! Det är för mycket!

Inga kommentarer: