lördag 11 oktober 2008

Fröken lur....

.... har lämnat oss. Hon var en pärla men behövde en bättre infattning!!! Nåja, vi sågs på Akkurat häromdagen eller snarar häromeftermiddagen. Hon gillar filmen Mamma Mia. http://www.frklur.blogspot.com/ Det sägs att det skall komma en Queer-version: Pappa Pia. Och att man skall göra en is-version av den och en musikal som handlar om hur man gjorde isversionen som bygger på en bok.... Nä, det för mycket koka soppa på en spik, även om originalet är OK! Det blir hackat och stuvat på längden och bredden, omtuggat och lättsmält. Men vi känner ju Abborna allihopa, eller hur?

1 kommentar:

Fröken Lur sa...

Och vet du, nu harjag varit iväg en tredje gång och sett filmen :-)

Men, det finns fler än jag som är Mamma-Mia-frälsta. Med mig hade jag en väninna som är uppe i lika många biobesök som mig.

Nu har jag även skaffat SoundTrack-CD`n och det spelas för fullt här hemma.

Det märkliga är - jag blir fortfarande lika påverkad av filmen. Dvs jag går ut ur biosalongen med massor av glädjefyllda känslor inombords.

Har du inte varit iväg själv än och sett den? Om Nej, SÄTT FART och gör det NU :-)