lördag 27 september 2008

Sluta röka

Igår pratade jag med en gammal kollega som varit både storrökare och alkoholist. Jag har enorm respekt för honom,han är nog en av de starkaste personer jag känt i hela mitt liv. Hans liv är kantat av svåra händelser med brustet äktenskap, död, ekonomi och allt man kan tänka sig. Nå, han slutade plötsligt röka efter att ha rökt 50 cigg om dagen. Men, det måste ha varit jävligt svårt sa jag. Nej, inte alls! Det handlar ju bara om en enda cigg: nästa cigg, dvs den jag aldrig tar!! Han fokuserade just på denna enda cigg och då funkade det! Det påminner om en intervju med Björn Borg: Vad kommer det sig att du alltid vinner dina bollar? Jo, asså, eh de, va beror på att jag asså slår bollen över nät typ en gång mera än vad motståndaren gör! Fan så klarsynt och vilken fokus. Vi behöver fokusera mycket mera och inte titta på såpoperor som bara är ute efter att skapa kändisar.

Inga kommentarer: