lördag 24 februari 2007

Moteld mot telefonköer

Jag har en lysande idé som kanske inte är helt realistisk. Det är ju så det börjar oftast. Men den kanske kan realiseras i annan form.... Istället för att ringa till SKatteverket och hamna i 45 min kö, så borde man sätta upp en tjänst som köar åt oss. Så här borde det gå till: Jag ringer upp min köcentral och får en klarton. Ringer sedan skatteverket, trycker 1 för inkomstskatt, 3 för restskatt och blir sedan placerad i kö. Då slår jag en kod och lägger på luren. Samtalet bevakas av det systemjag först ringde och när någon svarar på skatteverket får den som svarar ett meddelande: Tryck 5 så kopplas samtalet fram till den som vill prata med dig. Just nu är det många som pratar med Peter, ditt samtal är placerat i kö, etc. På detta sätt kan man bolla samtalen fram och tillbaka och operatören får massor av trafik. Lysande, eller har jag missat nåt?

Inga kommentarer: