lördag 17 november 2007

Bill Withers, rebell och soulsångare

Igår visade SVT musikbyrån om Bill Withers, han med Grandmas hands, Harlem och ett antal megahits. Vilken otroligt sympatisk man. Han revolterade mot musikindustrins räknenissar och ville att texterna skull handla om nåt verkligt. Han syn på relationer, manliga och kvinnliga, var härlig: När en kvinna talar med sin väninna om ett brustet förhållande är det med smärta och sorg, hon kan stillstå att hon faktiskt är ledsen. Vi män har så svårt för det, "Skönt att bli av med den där bitchen... typ" Det är alltid med en bitter eftersmak som man tänker negativt om sin f.d. MAn skäms inför sig själv och vet att man inte är ärlig. Alltid när jag förfaller till sådant ber jag i min aftonbön ocm hennes förlåtelse och talar om för mig själv att jag fortfarande efter 4 månaders ökenvandring älskar henne, även om det inte är till varje pris. Allt har ett pris, ibland för högt ibland helt OK devs att värdet är större än kostnaden. Snacka aldrig skit om era ex, var sanna och ärliga mot dom och mot er själva, så levern lyckliga isär i alla era dagar. Byron Katie har en titel, Behöver jag din kärlek, underbart analytisk bok. Läs den. Finns på Bokspindeln på Odengatan 102 i Stockholm.

Inga kommentarer: